Ce se intampla prin biserici.

Nu prea obisnuiesc sa merg la biserica, dar obisnuiesc sa ma spovedesc si atunci imi fac timp sa intru si in biserica.Nu pot sa spun ca sunt asa ocupat incat sa nu am 2 ore de mers la o biserica, dar cred ca cel mai mult conteaza credinta sufleteasca. Daca

un om merge la biserica nu inseamna ca are mai multa credinta decat un om care probabil intra foarte rar prin biserica.

Cum stim cu totii, se apropie o sarbatoare destul de importanta pentru crestini. Daca tot suntem in vacanta si am timp liber, m-am gandit sa ma spovedesc. Zis si facut: am fost vineri dimineata, m-am spovedit, apoi am tinut “oleacă post”, iar Duminica m-am dus la impartasit. In mare parte totul a descurs bine, pana cand ajung in fata bisericii si imi vine sa injur cand vad ca ii plin de cersetori.

Ma apropiam de intrare cand vad un om in toata firea care statea langa lumanari ca imi face semn sa merg la el. Ma gandeam ca m-a
confundat cu cineva, sau vrea sa ma intrebe ceva…s.a.m.d. Ma aproprii de el si imi intinde o foaie, nu spune nimic
…ori era mut, ori se prefacea. Am lua foaia si pe ea scria ceva de genul: “ Va rog sa ma ajutati…am copil cu cancer…si eu ma rog pentru dumneavostra“, cam atata am apucat sa citesc.  As fi citit toata pagina dar cand am vazut ca omul s-a aplecat si mi-a pupat mana, m-am infuriat si i-am dat foaia. Acum incerc sa ma gandesc pe ce sa fiu furios ?!

-pe tara asta care nu baga in seama oamenii cu probleme?

– pe acel om care nu munceste, dar cerseste?

– pe gestul lui prin care un om cu mila i-ar fi dat si hainele de pe el?

Vreau sa stiu ce ati fi facut voi ? Pentru ca eu nu prea stiu cum sa iau gestul omului.

..Stati ca nu am terminat. Urmeaza povestea “babele”.

Ajuns in biserica, m-am intalnit cu niste prieteni si am asteptat sa ne impartasim.

Cand te impartasesti trebuie sa mergi cu o lumanare pe care o aprinzi cand incep rugaciunile de impartasanie si le stingi dupa ce se termina. Se spune ( eu nu cred) ca lumanarea care ai tinut-o aprinsa in timpul impartasaniei nu ii bine sa o stingi sufland. Ea trebuie stinsa cu degetele. Un prieten de al meu a stins-o sufland, iar un batran face catre el: ” Ce sufli ma?! gata s-a dus toata impartasania”. Deci va dati seama ca mi-a venit sa rad, cum poate un batran sa gandeasca asa. Pur si simplu nu-i gasesc asemanarea dintre impartasanie-credinta-lumanre stinsa cu aer :)). Gata, la spovedit, din nou!

…nu trec 2 minute si o baba din spate spune: “Nu dati sfarmiturile de la anafura pe jos,  ca-i cel mai mare pacat”. Ok, spre deliciul meu si uimirea ei mi-am lins palma. Tot acea baba care cred ca era politistul sub acoperire al bisericii l-a tras pe un om care s-a impartasit si s-a aplecat sa pupe o icoana de la a nu comite cum spun ei: “Cel mai mare pacat“. ( aici au nimerit-o, nu ai voie sa pupi dupa ce te impartasesti)

In drum spre iesire m-am oprit sa iau niste lumanari din biserica si ma uitam spre usa. Toti oamenii se ingramadeau pe 2 usi, de parca i-ar fi batut cineva in biserica. La un moment dat aud:

-Ridicati-o pe sus!

un prieten zice: -Ui ca o lesinat o femeie!

Cand spre uimirea noastra era vorba de o masa plina cu ramuri de salcie. :)) Angajatii bisericii au vrut sa scoata masa afara si sa dea fiecarui om cate 1,2,3 ramuri, dar batranii care par niste melci s-au dovedit a fi niste fiare mancatoare de credinta. (sau de lucrurile care par ca dau credinta…).

Deci si intr-un loc in care dupa cum spunea un preot: “sufletul se odihneste” ,nervii tai pot fi pusi la incercare !

O vacanta placuta.

6 thoughts on “Ce se intampla prin biserici.

  1. =)) Toata lumea avea ceva cu Lali azi :)) .
    . cel mai tare o fost cand s-o intors la mine si mi-o zis ca o lesinat o femeie dupa” ridicati-o pe sus” :)) si ei vorbeau de o masa.

  2. Din păcate sunt mulţi extremişti ai credinţei care merg pe principi algoritmice. La ei credinţa prima oară trece prin creier apoi în cazuri ceva mai bune, prin suflet.

  3. Religie pe paine, savuros. Mersul la biserica pt mine intra in categoria “Vai mi-e rau …” si incerc pe cat posibil sa nu intru in contact cu acea ramura indobitocita si dogmatizata la maxim a societatii. Ultima data cand am verificat, cel mai important este sa ai credinta pura in suflet si sa ai grija de trupul tau, asa ca in opinia mea credinta ti-o pastrezi in suflet. Nu cred ca tanti marioara este de n ori mai credincioasa ca mine pt ca poarta batic, Duminica merge la biserica, pupa sticla sfintita si bate 10 cruci pe secunda in biserica. Eu spre deosebire de ea, nu barfesc, nu ma iau in gura cu toata lumea, nu jignesc, nu-s tata ordinara si mai mult de atat nu BLESTEM!, care este cel mai la moda lucru pt toate babele ordinare, sa blesteme si sa-si dea cu parerea.

Leave a Reply

