“I forgot my phone”

Azi am văzut un video pe youtube. Video pe care îl veţi putea urmări la sfârşitul articolului.

Este vorba despre acest trend, care deşi îmi displace, pot spune că l-am folosit şi eu de câteva ori. Nu este greu de ghicit, este vorba despre facebook. Este vorba despre acea acţiune în care scoţi telefonul din buzunar pentru a verifica un mesaj, o notificare, a da un “check-in” ş.a.m.d , în loc să te bucuri de acel moment. Cum spuneam, şi eu fac asta uneori, dar cu o limită.

Limita asta a fost depăşită de mulţi. Am observat că primul lucru pe care îl fac mulţi când merg într-un pub spre exemplu: se conectează la wi-fi şi intră pe facebook.Deja cred că pentru unii a devenit o acţiune involuntară, precum respiraţia. Asta nu ar fi o problemă dacă ai ieşit singur/ă. Problema apare când eşti cu un grup. Un grup care stă la masă şi în loc să socializeze prin cuvinte, emoţii, gesturi, preferă să o facă pe facebook. Este un lucru urât şi greu de acceptat.

“Uite că scriu acest articol pe data de 1 Noiembrie. Ştiţi şi voi ce sărbătorim azi. Dacă tot au fost oamenii la cimitir, au zis să pună poze şi cu cei care nu au prins acest trend, doar nu vrem să se simtă excluşi din noua lume...”. Eu nu înţeleg de ce ai pune o poză cu tine la cimitir, de ce ai pune o poză cu un cavou, de ce ne batem joc….

Părerea mea este că facebook-ul poate fi folosit şi într-un mod pozitiv. Un exemplu: pentru reclamă. Este o modalitate ieftină ( mai exact gratis) şi cea mai la modă în momentul de faţă. Este o metodă bună de a cunoaşte oameni noi, de a vedea locuri pe care poate nu le poţi vizita, etc. Dar de aici şi până la poze cu cavouri, dependenţă, etc… este fără cuvinte.

Am auzit o vorbă: nu ai facebook, deci nu exişti. Ai mulţi prieteni, multe like-uri, poate multe cereri de prietenie, aia înseamnă că eşti căutat, o persoană activă…o persoană care ştie să socializeze…când defapt…eşti tu şi calculatorul. Eşti singur/ă, eşti izolat/ă…Pură realitate.

Nu zice nimeni să nu ai cont pe facebook. Eu am două, unul personal şi unul pentru blog…dar trebuie să ştim să-l folosim. Când ieşiţi în oraş ca un grup, rămâneţi grup şi la masă. Vorbiţi cât mai mult şi lăsaţi partea virtuală când sunteţi departe unul de celălalt.

“I fear the day technology will surpass our human interaction. The world will have a generation of idiots.”

Albert Einstein

Videoclipul promis:

Leave a Reply

