“Zilele Filmului Românesc”

Deşi au trecut câteva zile de când am fost la film, am zis să scriu puţin.

Joi, 4 Aprilie, am fost la “Zilele filmului Românesc” care s-a ţinut la Casa de cultura din Hunedoara. De când am păşit în Casa de cultură m-au cuprins amintirile. Au trecut aproxmativ 5,6 ani de când nu am mai fost înăuntru. Chiar dacă stau la 5 minute de Casa de cultură şi trec pe langă ea zilnic, ironia face că nu am mai fost înăuntru de o perioada lunga de timp.

Când am auzit de aceste filme am fost încântat şi chiar îmi doream să mă duc. Ca de obicei ne-am strâns mai mulţi prieteni şi am plecat la film. Un bilet a fost 5 lei, iar un lucru care mie mi-a plăcut mult a fost când am văzut că pe bilet scria locul. Mi se pare un lucru foarte bun, deoarece şti exact unde te aşezi şi aşa nu apar alte discuţii.

Filmele care au rulat joi au fost:

-Domestic-

Filmul Domestic este o poveste despre oameni obişnuiţi şi animalele alături de care îşi trăiesc viața. Un iepure, o găină, o pisică, un câine şi un porumbel trec prin viaţa personajelor principale, influenţându-le evoluţia.

Filmul urmăreşte povestea a trei personaje principale – Domnul Lazăr (48 de ani, profesor şi actualul preşedinte al asociaţiei de locatari a blocului său), Domnul Mihăeş (40 de ani, taximetrist) şi Toni (un tip de 25 de ani) – şi a animalelor lor, toți forţaţi să locuiască împreună în aceeaşi comunitate a blocului. Fiecare dintre cele trei personaje completează povestea celuilalt, influenţând-o într-o anumită măsură.(sursa cinemagia.ro )

-Poziţia copilului-

Poziţia copilului vorbeşte cu emoţie, dar şi cu umor, despre relaţia dintre o mamă dominatoare şi fiul ei adult. Poziţia copilului este un film despre traumele sufocării copiilor prin dragoste, despre amprentele pe care le lasă părinţii asupra personalităţii copiilor. În acelaşi timp, filmul este o radiografie a “high-class-ului” românesc contemporan, vorbind despre trafic de influenţă şi corupţie la nivel mic în instituţiile de bază ale societăţii şi extensiile acestora asupra întregului sistem socio-economic din România de azi. (sursa cinemagia.ro )

Acest film din câte am înţeles a fost premiat cu trofeul „Ursul de Aur” la Festivalul Internaţional de Film de la Berlin.

Două filme bunicele, două filme care pun în evidenţă momente amuzante şi dramatice din viaţa românilor.

Aşteptăm următoarele evenimente.

Pentru Hunedoreni: am înşeles că Cinematograful Flacăra se renovează.

Poze cu interiorul Casei de Cultură din Hunedoara:

http://500px.com/photo/30377667

http://500px.com/photo/30377669

Vă doresc o săptămână cât mai bună şi plină de reuşite.

Leave a Reply

