Drum lung.

Din serialul drumetii: un nou episod.

Acum cateva zile vorbeam cu un prieten despre un drum pana la mănăstirea Prislop. Cum din oras (HD) si pana in Prislop care se afla in apropierea Silvasului de Sus nu sunt mai mult de 25 km , ne-am gandit sa mergem… pe jos. Zis si facut , am mai strans 2 persoane si am zis : hai!

13 Septembrie 2012 , 7 dimineata.

Ne-am intalnit , ne-am aprovizionat cu sandwichuri si apa sau in alte cazuri zacuscă si am plecat la drum. Cu o zi inainte printasem o harta, dar se pare ca harta nu ne-a ajutat prea mult. Pentru cunoscatori: noi am mers prin Teliuc -> serpentine-> satul Cinciş…acolo am inceput sa intrebam oamenii de ruta. Uimirea a fost cand am iesit pe Silvaş. Concluzie: in loc sa fi plecat din Hunedoara -> Hasdat -> Silvas, am facut 2 ore pe jos, de prisos. Dar peisajele care le-am vazut ne-au facut sa uitam de aceasta greseala.

Pe Silvas am facut pauza de masa, apoi la drum.

Va spun ca mergeam mergeam mergeam si parca aveam tot mai mult de mers. Vremea a tinut cu noi , nu a fost nici cald si nici frig, a fost o zi perfecta pentru “mers pe jos”.

Pe la ora 12:30 am atins obiectivul : Manastirea Prislop. Dupa atata mers, ajunsi la un loc unde si sufletul se poate odihni , pot spune ca a meritat. La manastire am baut putina apa de izvor ,am aprins niste lumanari si am spus o rugaciune la mormantul Parintelui Arsenie Boca. Pentru mai multe detalii despre Parintele Arsenie Boca ( click ).

Pauza de 2 ore s-a dus. Toata drumetia asta intr-un fel sau altul a fost calculata: drumul dus trebuia sa fie ~3 ore ( noi am facut 5.. ), pauza la manastire 2 ore, si drumul inapoi sa zicem ~4 ore. Am cam iesit din tipar .

A venit vremea sa ne intoarcem. Acum ne gandeam la cat/cum o sa ajungem acasa. Pe drum eu faceam autostopul in gluma ,dar la intoarcere gluma a devenit ceva serios. Vedem in spate o duba de Politie si un prieten ii face semn sa opreasca. Opresc , vorbim si ne duc pana la intersectia Hunedoara- Hateg. Prima data intr-o duba de politie, pot spune ca mi-a placut.

Dupa ce ne coboram le multumim si ne continuam drumul. Dar am zis sa “alimentam masina”, ne-am oprit in fata unei case si ne-am pus sa mancam. Intre timp o fata (asa ii mai sigur)  mai facea semn la masini sa opreasca. Colegul meu care manca zacuscă terminase o felie si a inceput sa intinda pe alta la care eu am spus: ” să vezi că opreţste cineva si te prinde cu zacusa in mână”…si ghici !? Da, a oprit.

Domnul: unde mergeti?

Eu: unde ne puteti lasa dumneavoastra.

Domnul: Eu merg in Hunedoara la piata…

Eu: Perfect !!!

Si iata-ne in masina.

In interiorul meu stiam ca drumul spre casa nu v-a dura mai mult de 30 min si asa a fost. Am avut parte de o experienta frumoasa si sanatoasa, încercaţi.

“Daca aveti drum in judetul Hunedoara nu uitati sa dati o fuga si pana la prislop.”

Traseul pe care va sfatuiesc sa nu il urmati: Vezi harta mărită

5 thoughts on “Drum lung.

  1. Pingback: Sergiu Nicola - Blog personal

  2. Pingback: Aventura din 1 Mai. | Blogul lui Adi

Leave a Reply

