De prin oras 1.

Hi,
Daca tot ma aflu in fata calculatorului vreau sa va spun ce am mai vazut prin oras, referitor la comportamentul pe care populatia “cu bronz natural” o are in natura.M-am gandit si cred ca o sa fac o categorie care se va numii: De prin oras, pentru ca in ultima vreme numa “de prin oras am scris”.

In acest weekend am trecut pe langa o cofetarie din care a iesit o tipa mai budula care era cu un alt tip mai tiganel.Si cum spuneam si in articolul trecut, s-a facut afirmata printr-un vocabular foarte relevant. Sa va spun cum s-a adresat tipului tiganel care astepta o masina: “Ce faci ba ,date-n spume ..” se aproprie o masina : “uite ba, asta ii ,…date-n spume nu-i el”.

Partea mai frumoasa este ca dupa 5 minute trec pe langa o alimentara unde era un grup format din 3 baieti si 2 fete (bronzati).La alimentara era aceeasi fata de care va povesteam mai sus, doar ca acum era insotita si de parinti. Cand acestia au dat sa plece de la alimentara unul dintre baieti a spus:

“el: Ce faci tu?..

ea:bine ba”….dupa care o trage de mana si face “stai aici tu”

altu:”hai cu noi tu..hai sa-ti dam..”. De apreciat reactia parintiilor care nici macar nu s-au intors, pareau ca sunt surdo-muti (sper ca erau…). Pur si simplu mergeau inainte fara sa schiteze un gest. Inteleg glumele intre prieteni si mi se pare normal ca parintii sa nu spuna nimic, dar aia nu erau prieteni, un prieten nu striga dupa tine pe strada:”hai sa-ti dau” (stiti voi la ce se referea :)) ).Cand a iesit din cofetarie si am vazut comportamentul ei m-am gandit ca poate nu este vina parintiilor, dar sincer cred ca ei au educat-o asa.

Astazi mi-am dat seama ca primele cuvinte pe care le invata puii de tigani nu sunt: “mama,tata..”, sunt “domnu’ da-mi 1 leu“. Trist, chiar nu inteleg cum s-a ajuns aici. Cum poate um om sa-si trimita copilul care abia stie sa vorbeasca la cersit, sunt vremuri grele si este greu sa-ti gasesti un loc de munca….dar sa-ti trimiti copii la cersit nu este o solutie. Am ajuns la ideea ca vorba cu: “copil pentru alocatie” nu mai este spusa in gluma, acuma se pune in practica.

DA, cam gata .


Greselile gramaticale sunt permise !:))

3 thoughts on “De prin oras 1.

  1. Nu mă mai uimeşte absolut nimic şi încet încet încep să-i accept îi societate resemnându-mă cu ideea că nu pot face nimic pentru a îmbunătăţi situaţia.
    ps:Frumoasă melodie.

  2. Hmm..amuzant articolul de la expresile ” populatia “cu bronz natural” :))
    ,asta e, nu ai ce sa le faci,nu-i poti schimba, nici pe ei nici stilul lor de viata, sau de vorbire.. pacat ca suntem nevoiti sa traim printre ei. 🙂

    si da sunt multe familii care nu au un venit.dar au acasa 1-3 copii,pe care ii trimit la cersit “sa faca un ban” da nu e asta o solutie sa aduci un ban in casa , .. ok il trmiti si la cersit ca e mic si ii mai da lumea ceva bani.dar la un moment dat creste.nu mai cerseste el :-j si ajung “parinti” desi nu prea se pot numi asa intr-o situatie mai proasta.. meri la munca nu sta acasa ca bou,sa vezi cum apar datoriile, si cum tot se aduna de pe o zi pe alta.. :-j si nu faci nimic.si cu ziua si tot faci ceva bani, nu neaparat un loc de munca stabil . in fine deja astea devin plobleme personale, fiecare cu viata lui,si traieste cum vrea.

Leave a Reply

